Er du opptatt av god informasjonsforvaltning?

Vil du være med å utvikle en effektiv og fremtidsrettet forvaltning på en arbeidsplass med stor samfunnsmessig betydning?

Da kan det være deg vi er på utkikk etter.

Dokumentsenteret ved FFI skal bidra til å sikre høy grad av dokumentfangst, og tilrettelegge og tilgjengeliggjøre dokumentasjon for effektiv bruk i saksbehandlingen på instituttet. Det er viktig at du har blikk for både instituttets og brukernes behov, samtidig som du har god kjennskap til lovverket som offentlig arkiv og dokumentasjonsforvaltning opererer innenfor.

Som leder for dokumentsenteret får du personalansvar for fire hyggelige og engasjerte medarbeidere.

Arbeidsoppgaver:

  • Budsjett-, fag- og personalansvar for dokumentsenteret
  • Forvalte og utvikle instituttets kompetanse innen dokumentasjonsforvaltning
  • Videreutvikle og effektivisere enhetens prosesser
  • Samarbeid innenfor dokumentsikkerhet med avdeling Strategisk sikkerhet og beredskap

Kvalifikasjoner:

  • Relevant utdanning fra universitet/høgskole på masternivå eller tilsvarende
  • Minimum fem års ledererfaring
  • Erfaring med å lede arkivtjenester
  • God kjennskap til sikkerhetsloven
  • God forståelse for teknologi og nye digitale løsninger

Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende formelle kvalifikasjoner. Tilleggsutdanning i relevante fagområder på masternivå vil være en fordel. Erfaring med effektivisering og utvikling av fremtidsrettede administrative og tekniske tjenester vil også være en fordel.

Personlige egenskaper:

  • Faglig engasjert
  • Nysgjerrig
  • Strukturert med høy leveransedyktighet, gjennomføringsevne og arbeidskapasitet
  • Initiativrik, gode digitale ferdigheter og evne til å se fremover
  • En fremtidsorientert og inkluderende lederstil som bidrar til å skape kultur for læring, forbedring og trivsel
  • Søker å holde deg faglig oppdatert

Vi kan tilby utfordrende og spennende arbeidsoppgaver i et tverrfaglig og utviklingsorientert miljø. Vi har fleksibel arbeidstid, sommertid, bedriftsidrettslag, avtale med treningssenter og andre sosiale tilbud. Som ansatt ved FFI blir du medlem i Statens pensjonskasse som tilbyr låne-, forsikrings- og pensjonsordninger.

Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uten hensyn til alder, kjønn og bakgrunn, hull i CV-en eller behov for fysisk tilrettelegging.

Lønnen på FFI følger Statens lønnsregulativ og beregnes ut ifra relevans og nivå på utdanning og erfaring. Det trekkes to prosent til pensjonsinnskudd i Statens pensjonskasse.

Merk: De som søker jobb hos oss må kunne sikkerhetsklareres og autoriseres i henhold til FFIs krav. Les mer om sikkerhetsklarering på ffi.no.

Nærmere opplysninger om stillingen får du ved å kontakte direktør for Drift og støtte, Tove Kristin Mørch Johansen 900 43 963, eller arkivleder Lise Storfjord, tlf. 94 33 25 50.

Send søknad vedlagt kopier av vitnemål fra høyere utdanning, samt attester fra relevant arbeidserfaring, innen 4. mai 2022. Ref. nr. er 2022/00910.

Referansenr:

2022/00910

Fylke:

  • Viken

Jobbtype:

Fast

Heltid/Deltid:

Heltid

Arbeidstid:

Dag

Søknadsfrist:

4. mai 2022

Tiltredelse:

Etter avtale

Arbeidssted:

Kjeller

Kontaktpersoner:

Lise Storfjord

tlf: +47 63 80 71 41

mob: +47 94 33 25 50

Tove Kristin Johansen

tlf: +47 6693 4935

mob: +47 900 43 963

Hjemmeside:

www.ffi.no

Adresse:

Instituttveien 20 2007 Kjeller