Helseoversikt gjennomfører regelmessig undersøkelser hos brukerne; hva synes de om produktene våre? Hva ønsker de vi skal forbedre? I siste undersøkelse av Helseoversikt App, nærmer vi oss “World Class”!

Målingen vi her bruker er en kjent tilfredshetsmåling som kalles Net Promotor Score. Spørsmålet brukerne får er hvorvidt de ønsker å anbefale appen til andre, og skal svare på en skala fra 1 til 10, hvor 10 er best. Resultatet forteller oss hvor lojale og fornøyde brukerne er, og hvor mange som er ambassadører og vil anbefale Helseoversikt til andre.

I siste måling får Helseoversikt App en NPS-score på 71, og nærmer seg “World class”! Litt av en reise fra 15 i vår første pilot, via 56 og 65 i senere versjoner. Dette er vi naturligvis veldig stolte over, og viser at produktet er på god vei mot der vi ønsker å være når vi forbereder oss til en global satsning.

Basert på NPS-benchmark hos mange selskaper for 2021 gjennomført av analyseselskapet Doter, så vil en NPS-score på 75 og høyere gi klassifiseringen “World class” (1). Samme analyser viser at for apper generelt er snitt NPS-score på 34.

Også brukere av modulen Foreldre fornøyde 💪!

Helseoversikt har hatt mest fokus på graviddelen så langt, og dette reflekteres i målingen. Ser en bare på brukere av modulen Gravid i Helseoversikt APP, så er NPS-scoren på 74. Den andre modulen som er aktivert pr. i dag, Foreldre, får en NPS-score på 68 som er noe dårligere, men fortsatt veldig bra. Vi skal i tiden fremover fokusere stadig mer på Foreldre, og dette er et godt utgangspunkt når vi nå skal gjøre Helseoversikt App stadig mer relevant for landets småbarnsforeldre.

Les mer om Helseoversikt App her

Masse ting vi skal forbedre 🚀

Selv om brukertilbakemeldingene er gode, så har vi masse ting vi ønsker å forbedre. Undersøkelsen gir mange nyttige forbedringstips fra brukerne, og vi jobber på for å skape en stadig bedre løsning for gravide og småbarnsforeldre. Gode tilbakemeldinger er ingen hvilepute for oss: snarere tvert i mot, dette gir oss motivasjon til å skape en enda bedre tjeneste i fremtiden.